viernes, 20 de marzo de 2009

Runes d'Eramprunyà

La nit ha estat molt dura ... les nenes estan encostipades, a la Laia li venia una tos brutal que feia que cada mitja hora estessim tots desperts ... això afegit a una lumbàlgia que em va venir ahir el vespre a darrera hora i a que avui la dona m'ha demanat que arribés a una hora "prudent" desaconsellava fer una sortida èpica ...
Així doncs he pensat en fer una visita al sempre Sr. Purgatori i deixar la baixada pendent del meu "status" i de l'hora ... El Sr. Purgatori s'ha presentat dur, com sempre ... avui però potser a que ja d'entrada em trobava fluixet i m'ho esperava pitjor no se m'ha fet tant i tant dur, així que un cop he arribat a la clota (en màniga curta! això és remarcable per a mi) he reflexionat ... "els ronyons no protesten en excés, tinc una hora més ... he sentit alguna vegada que per aquesta primera pista a la dreta arribaria a les runes i és com una assignatura pendent... tiro?"

"TIRA !!" Ok! El recorregut, malgrat s'ha de baixar de la bici en més d'una ocasió l'he trobat sensacional ... les vistes són increibles ... i passat uns primers trams durs les trialeres passen a ser una pista molt "conduible" fins ja arribar al peu de les runes ... ja us dic que repetiré ... les vistes, la temperatura, les flors ... la primavera ja ha arribat, es nota.

Un cop a dalt he gravat una miqueta de video per deixar constància, ja que no porto una bandera per clavar-la.

Ara es presentava la tornada ... des de dalt de les runes vista claríssima on es podia veure l'altre cantó de la muntanya i la proximitat de la carretera ... per aquí deixo una panoràmica amb poc èxit però igualment aquí us la penjo. Tornar pel mateix lloc per on he arribat no és massa aconsellable ... així que guiat pel meu poc fiable sentit comú/orientació i mig confirmat pel poc que podia veure al GPS he decidit provar una pista no senyalitzada molt tractable que després de deixar de ser pista per passar a ser "vomitat de cement" sorprenentment per a mi m'ha portat fins un camí on m'he trobat amb aquest portal: "Les Planes"


A partir d'aquí i degut al malparit del rellotge no he pogut pujar per retornar a Begues i he baixat per la mateixa carretera de Begues fins la reixa verda on he baixat per interiror per arribar als vivers, poligon Ral i cap a casa ...


Resumint: 2horetes, 1200 Kcal, 28,56Kms, un sol espatarrant i molt bon gust de boca, una ruta que els que tenim nanos podriem fer un dia d'excursió patejant sortint de la Clota ... només cal vigilar a les runes que no caiguin per cap forat!

Si algú vol el track, he gravat des la clota fins tornar, que el demani.
X.

5 comentarios:

Vaselina dijo...

ole xavi, veo que esta´s calentado motores para el domingo.
a que merece la pena esta ruta. nos vemos

Barón Rojo dijo...

El castillo lo conocemos. Sin embargo, el caminito que lo une con la Clota, aún no lo he recorrido.
Solemos subir al Castillo d'Eramprunya por la Carretera de Begues y en aquella "paella" -el Burrito- enfilamos hacia Les Planes y, posteriormente, hacia las ruinas.

Un saludo.

Xavi "Kanyilles" dijo...

C., muy bonita pero partiendo de la Clota ....

Baron, el camino que haceís ostros para llegar al Castillo es el que hice yo para salir de él ... te aconsejo un montón que salgas desde la Clota ...

Nos vemos crack.

sherpa dijo...

Hola xavi, eres un crak de la mountain, después de la demostración que me hiciste el domingo 22 cuando subimos a la creu de Queral en San Climent no hace falta que te entrenes más, y en cuanto a la salidita que nos cuentas esta muy bien y divertida.

Un saludo.

Xavi "Kanyilles" dijo...

Sherpa, benvingut siguis!!!

Tu sempre mirant amb bons ulls als integrants de l'equip !!! El diumenge la veritat és que vaig anar-me trobant millor amb els kms ... però em falta molt per arribar al vostre nivell ... seguiré però intententant-ho!! ... ara miraré d'enviar-te el comentari per email per allò que vam xerrar.

Una abraçada.